Ülkemizde ilginç nedenlerden dolayı günümüze kadar dizel yakıtlı araçlar hep aşağılanmış, hor görülmüş ve dışlanmışlar. Fakat yinede gizliden gizliye varlıklarını korumayı hatta küçük küçük arttırmayı başarmışlar. Ülkemizin geçmişte yaşadığı bu gibi facialar belkide bu duruma sebep olmuştur, bilemiyorum.
Bu uzun giriş konuşmasının ardından gelelim asıl konumuz olan "dizel mi benzinli mi" konusuna. Şimdi aşağıda bir kaç aracın karşılaştırmalarını yapacağız ve sonuçta hangisinin avantajlı olduğuna bakacağız. Burada hatırlatmak isterim ki biz motor ve yakıt karşılaştırması yapıyoruz, araç karşılaştırması değil.
Aşağıdaki tabloda, biri benzinli diğeri dizel yaklaşık motor hacimlerine sahip iki Fiat marka aracı karşılaştırdık.
Fiat 500 1.2 | Fiat 500X 1.3 Multijet | |
Yakıt | Benzin | Dizel |
Hacmi | 1242 | 1248 |
Beygir | 69 | 95 |
Tork | 102 | 200 |
Ş.İ. Tüketim | 6,2 | 4,6 |
Ş.D. Tüketim | 4,2 | 3,8 |
Karışık Tüketim | 4,9 | 4,1 |
CO2 | 115 | 107 |
Tablodan göreceğiniz üzere dizel olan Fiat 500X modeli, benzinli olan Fiat 500 model kardeşine göre hem daha güçlü hem daha az yakıyor. Aşağıdaki tabloda ise Volkswagen marka ve aynı model iki aracı karşılaştırdık.
Volkswagen Polo 1.4 TSI | Volkswagen Polo 1.4 TDI | |
Yakıt | Benzin | Dizel |
Hacmi | 1395 | 1422 |
Beygir | 150 | 90 |
Tork | 250 | 230 |
Ş.İ. Tüketim | 5,8 | 4,4 |
Ş.D. Tüketim | 4,1 | 3,6 |
Karışık Tüketim | 4,7 | 3,9 |
CO2 | 107 | 100 |
Tabloda karşılaştırdığımız dizel ve benzinli Polo modellerinde önceki tabloya göre farklılık var. Bu iki araçta benzinli olan daha güçlü ve yinede dizel olan model yakıt değerleri ile ön plana çıkıyor.
Bu seferde Ford marka Fiesta model benzinli ve dizel araçları karşılaştırıyoruz.
Ford Fiesta 1.4 Titanium | Ford Fiesta Yeni 1.5 TDCi | |
Yakıt | Benzin | Dizel |
Hacmi | 1387 | 1499 |
Beygir | 96 | 85 |
Tork | 128 | 215 |
Ş.İ. Tüketim | 7,4 | 3,9 |
Ş.D. Tüketim | 4,6 | 3,2 |
Karışık Tüketim | 5,7 | 3,5 |
CO2 | 130 | 89 |
Tabloda ki karşılaştırma bir birlerine en yakın motor hacimleriyle yapıldı fakat yinede dizel motor biraz daha büyük. Bu onu dezavantajlı yapması gerekirken tablo hiçte öyle göstermiyor. Beygir gücü olarak birbirlerine yakın olan iki araç, daha önemli bir veri olan tork gücünde dizel galip geliyor. Ayrıca yakıt tüketim verilerinde de büyük farklarla dizel avantajlı bir galip.
Gelin birde Toyota markasının Corolla modellerine göz atalım.
Toyota Corolla 1.33 Life | Toyota Corolla 1.4 D-4D | |
Yakıt | Benzin | Dizel |
Hacmi | 1329 | 1364 |
Beygir | 99 | 90 |
Tork | 128 | 205 |
Ş.İ. Tüketim | 7,3 | 4,9 |
Ş.D. Tüketim | 4,9 | 3,6 |
Karışık Tüketim | 5,8 | 4,1 |
CO2 | 134 | 106 |
Yine tabloda görüyoruz ki beygir güçleri yakın ve tork gücünde dizel galip. Yine yakıt bölümünde benzinli vasat bir durumdayken dizel büyük fark ile daha ekonomik yakıt tüketimini bir kez daha gösteriyor.
Sanırım bu dört markanın, rastgele seçilmiş modellerinin verileri sizin kafanızdaki "dizel mi benzinli mi" sorusuna yanıt verecektir. Ayrıca sizleri tüm bu tablodaki bir veriye daha dikkat etmenizi istiyorum CO2 yani "Karbondioksit Salınımı" emisyon değerleri. Fark ettiyseniz benzinli araçların değerleri daha yüksek.
Yaptığım bu "dizel mi benzinli mi" çalışması umarım sizler için faydalı bir çalışma olur. Çalışmada yer alan marka ve modeller rastgele seçilmiştir. Yakıt tüketim verileri 100 km de Litre bazında değerlerdir.
Konu ile alakalı fikir,öneri yada sorularınızı bana iletmekten çekinmeyin lütfen.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder